je selecteerde

Apple iPhone 5 (iOS 9) Apple iPhone 5 (iOS 9)

kies ander toestel

Apple iPhone 5 (iOS 9) netwerk en bereik probleem oplossen

Apple iPhone 5 (iOS 9)
Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 1

Netwerkupdate uitvoeren

  • Heb je last van slecht bereik? Voer dan een netwerk update uit.
  • Dit doe je door handmatig eerst een ander netwerk te kiezen, bijvoorbeeld KPN (dit verzoek wordt geweigerd), en vervolgens weer te kiezen voor hollandsnieuwe.
  • Klik hier voor instructies hoe handmatig een netwerk te selecteren.
  • Probleem nog niet opgelost? Kies volgende.

Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 2

Soft reset

  • Veel problemen kunnen opgelost worden middels een ‘soft reset’. Hierbij gaan geen gegevens verloren.
  • Bij een soft reset worden alle actieve applicaties afgesloten en het toestel opnieuw gestart.
  • Een soft reset, indien mogelijk, kan gestart worden door het tegelijkertijd ingedrukt houden van de centrale toets en de aan/uit-toets. Bel vanaf een ander toestel naar je mobiele nummer en schakel het toestel vervolgens weer in.
  • Geen soft reset mogelijk, schakel het toestel dan uit. Als het mogelijk is, neem de batterij uit het toestel, tel tot 10, bel vanaf een ander toestel naar je mobiele nummer en stop de batterij weer terug. schakel het toestel vervolgens weer in.
  • Probleem nog niet opgelost? Kies volgende.

Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 3

Omstandigheden die het netwerksignaal beïnvloeden

  • De netwerkontvangst kan door verschillende factoren verstoord worden. Bijvoorbeeld wanneer je je in een parkeergarage of betonnen gebouw bevindt.
  • Test of het verschil maakt waar je je bevindt.
  • Controleer of je tegoed hebt, door *101# en daarna de belknop in te toetsen.
  • Controleer of je een 275-, 550- of een 1000-bundel hebt, in het geval je problemen ervaart met slecht/geen internetbereik. Met de 75 & 175 bundel kan je namelijk niet internetten.
  • Controleer of je mobiele data geactiveerd is op je mobiel. In het geval er slecht/geen internetverbinding is.
  • Heb je een ander probleem, of is het hiermee niet opgelost, kies volgende.

Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 4

Netwerkselectiemodus

  • Standaard is je toestel ingesteld om automatisch verbinding te maken met het betrouwbare 3G-netwerk van hollandsnieuwe.
  • Controleer in je netwerkinstellingen menu of netwerkselectiemodus op Automatisch staat.
  • Probleem nog niet opgelost? Kies volgende.

Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 5

Netwerkverbinding herstarten

  • De meeste toestellen beschikken over een zogeheten Vliegtuigmodus, waarin alle verbindingen (tijdelijk) verbroken worden.
  • Activeer deze modus en wacht minimaal 10 seconden alvorens deze weer te deactiveren. Je toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk.
  • Probleem nog niet opgelost? Kies volgende.

Apple iPhone 5 (iOS 9) - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 6

Problemen met de dekking?

  • Wij maken gebruik van het betrouwbare 3G-netwerk van Vodafone.
  • Wil je weten hoe de dekking op jouw locatie is? Bekijk dan de dekkingskaart.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga dan naar de contact pagina.

vorige stap 1 van 6 volgende