je selecteerde

Nokia C3-01 netwerk en bereik probleem oplossen

Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 1
*Omstandigheden die het netwerksignaal beïnvloeden* * De netwerkontvangst kan door verschillende factoren verstoord worden. Bijvoorbeeld wanneer je je in een parkeergarage of (gewapend) betonnen gebouw bevindt. * Test of het verschil maakt waar je je bevindt. * Controleer of je tegoed hebt, door *==*101#* en daarna de belknop in te toetsen. * Controleer of je een *275-*, *550-* of een *1000-bundel* hebt. * Controleer of je mobiele data geactiveerd is. * Heb je een ander probleem, of is het hiermee niet opgelost, kies *volgende*.
Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 2
*Netwerkselectiemodus* * Standaard is je toestel ingesteld om automatisch verbinding te maken met het betrouwbare 3G-netwerk van Vodafone. * Controleer in je netwerkinstellingen menu of netwerkselectiemodus op Automatisch staat. * Probleem nog niet opgelost? Kies *volgende*.
Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 3
*Netwerkverbinding herstarten* * De meeste toestellen beschikken over een zogeheten Vliegtuigmodus, waarin alle verbindingen (tijdelijk) verbroken worden. * Activeer deze modus en wacht minimaal 10 seconden alvorens deze weer te deactiveren. Je toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk. * Probleem nog niet opgelost? Kies *volgende*.
Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 4
*Netwerkupdate uitvoeren* * Heb je last van slecht bereik? Voer dan een netwerk update uit. * Dit doe je door handmatig eerst een ander netwerk te kiezen, bijvoorbeeld KPN (dit verzoek wordt geweigerd), en vervolgens weer te kiezen voor hollandsnieuwe/Vodafone. * Probleem nog niet opgelost? Kies *volgende*.
Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 5
*Soft reset* * Veel problemen kunnen opgelost worden middels een 'soft reset'. Hierbij gaan geen gegevens verloren. * Bij een soft reset worden alle actieve applicaties afgesloten, het werkgeheugen geleegd en het toestel opnieuw gestart. * Een soft reset, indien mogelijk, kan gestart worden door het tegelijkertijd ingedrukt houden van de centrale toets en de aan/uit-toets. * Geen soft reset mogelijk, schakel het toestel dan uit. Neem vervolgens de batterij uit het toestel, tel tot 10, stop de batterij weer terug en schakel het toestel weer in. * Probleem nog niet opgelost? Kies *volgende*.
Nokia C3-01 - netwerk en bereik - probleem oplossen - stap 6
*Problemen met de dekking?* * Wij maken gebruik van het betrouwbare 3G-netwerk van Vodafone. * Wil je weten hoe de dekking op jouw locatie is? Bekijk dan de dekkingskaart. * Probleem nog niet opgelost? Ga dan langs bij een van de BelCompany servicepunten.
vorige stap 1 van 6 volgende